Warcraft-History
Menü
 
Warcraft históriák
 
Játszható fajok története
 
Játszható kasztok története
 
Történetek
 
Törpék

A titánok Azeroth kinézetének alakításában segítségre szorultak, így több értelmes fajt hoztak létre - ezek egyike a standard "földalatti lény mátrix" Azerothra vonatkozó módosításával megalakított earthen volt. Az earthenek élő kőből és fémből álltak, és képesek voltak ezeket manipulálni. Az első generációs earthenek elkészítésekor valamilyen hiba csúszott a titánok munkájába - egyes vélemények szerint az Old Godok műve volt -, így ezek az earthenek hamarosan degeneratív mutációk során a primitív és kannibalisztikus troggokká alakultak át. A titánok elfogadhatatlannak tartották ezt a viselkedésbeli változást, így a troggokat a bázisaik (Bael Modan és Uldaman) mélyére zárták, majd némi módosítás után újra elindították a programot, így létrejött a "Series Two" néven emlegetett earthen faj.

Earthenek

Ezek az earthenek a titánoknak dolgoztak egészen azok távozásáig, majd ezután is folytatták munkájukat. Azonban a titánok többi teremtményéhez (pl. a vrykulokhoz és a mechagnómokhoz) hasonlóan megtámadta őket is egy rejtélyes kór, a Curse of Flesh. Az earthenek szervezete harcolt a kórral, és sokáig kordában is tartotta azt. Ennek ellenére a titánok - akik egyszer visszatértek, hogy lássák, minden rendben megy-e - ezt látva Ulduarban készítettek egy harmadik earthen-sorozatot, akik immár immunisak voltak a Curse of Fleshre.
Az earthenek a föld alatt dolgoztak a War of the Ancients idején is, de nem avatkoztak közbe a háború során és visszavonultak barlangjaikba, lezárva élőhelyeiket. A night elfek amúgy sem tartották sokra őket, és törpékként emlegették őket, amit az earthenek rendkívül sértőnek találtak. Azonban egy csoportjukat Krasus meggyőzte arról, hogy lépjenek szövetségre a night elfekkel a Burning Legion ellen, és ők a Desdel Stareye halála után az ellenállás parancsokává emelkedő Jarod Shadowsonggal már remekül együtt tudtak működni, így hasznos harcosai lettek a háborúnak. Ugyanakkor a Sundering és utána Deathwing pusztítása súlyosan érintette az eartheneket, akik ezután lezárták minden ismert élőhelyüket a külvilág elől, és körülbelül nyolcezer évre eltűntek a történelemből.
Körülbelül kétezer éve az Uldamanban alvó earthenek felébredtek álmukból, ennek oka nem ismert. Azt találták, hogy az évezredek alatt a legtöbbjüket a Curse of Flesh átalakította, és a testük élő kőből puha hússá alakult. Ezzel együtt elveszítették emlékeiket és a kövek és ércek közvetlen irányításának képeségét is - noha egy rövid időre még valamennyien képesek voltak visszaalakulni eredeti formájukba. A felébredt nép elhagyta Uldamant és a havas Dun Moroghba költözött, ahová magukkal vitték a titánok által rájuk hagyományozott ereklyét, az Iron Forge-ot is; új lakhelyüket erről nevezték el Ironforge-nak, magukat Ironforge klánnak. Hamarosan találkoztak a tőlük északabbra és délebbre is letelepedett emberekkel is, akik ismét törpéknek nevezték el őket - és ezúttal ez a név meg is maradt rajtuk.
A törpék idővel 3 klánná váltak szét, ezek a Bronzebeard, a Wildhammer és a Dark Iron klán voltak, az uralkodó High King Modimus Anvilmar volt. A probléma, a War of the Three Hammers akkor kezdődött, amikor 300 évvel ezelőtt Modimus örökös nélkül meghalt (noha az Anvilmar-vér nem halt ki teljesen - igaz, jelenleg egyetlen sarja él már csak, Thargas Anvilmar). A törpék új uralkodójának pozíciójáért mindhárom klán harcba szállt, és a polgárháború évekig tartott Dun Moroghban. Végül a Bronzebeard klán került ki győztesen a háborúból, és mind a Wildhammer, mind a Dark Iron klán tagjait száműzték Ironforge-ból. A Wildhammer törpék északra, Dun Algazon túlra vonultak, ahol megalapították új otthonukat, Grim Batolt. A Dark Iron klán tagjai viszont délre költöztek a Redridge Mountainsbe, ahol uralkodójukról nevezték el új városukat Thaurissannak.

A 3 klán

Évekkel később Thaurissan úgy érezte, itt a bosszú és a törpe nép feletti uralom visszaszerzésének ideje, így megosztotta hadseregét: az egyik felét felesége, Modgud irányítása alatt Grim Batol ellen küldte, míg a másik felével saját maga ostromolta meg Ironforge-ot. A Bronzebeard klán tagjai viszonylag hamar visszaverték az ostromot, és Thaurissan kénytelen volt visszamenekülni Redridge Mountainsbe. Eközben Modgud sötét mágiát használva az árnyékokat is a Wildhammer klán ellen fordította és végül sikerült is betörniük Grim Batolba. Ott azonban Khardros Wildhammer, Grim Batol királya megölte a varázslónőt, míg törpéi szétszórták az ostromló sereget - a hazafelé menekülőkkel az Ironforge-ból segítségül érkező Bronzebeard hadsereg végzett. Ezután az árulást megtorlásaként a Bronzebeard és a Wildhammer egyesített sereg Thaurissan ellen vonult... ahol a Dark Iron uralkodó végső kétségbeesésében egy erőteljes elementált kezdett megidézni, hogy annak segítségével győzze le ellenségeit. Azonban az idézés túl jól sikerült. Thaurissan nem kisebb lényt szabadított Azerothra, mint a tűzelementálok urát, Ragnarost. Az érkezése megölte Thaurissant, és elpusztította a Redridge Mountains nagy részét; így jött létre Searing Gorge, Burning Steppes és a Blackrock Mountains vulkanikus hegysége. Ironforge és Grim Batol seregei visszavonultak és lezárták a Searing Gorge-ba vivő átjárót, míg a túlélő Dark Iron törpék Ragnaros szolgálóivá lettek és a Blackrock Mountainsben építettek új várost maguknak, Blackrock Spire-t.
Modgud halálával azonban a Grim Batolt behálózó sötét mágia nem tűnt el. A várost a Wildhammer törpék lakhatatlanná nyilvánították, és bár a Bronzebeard klán felajánlotta nekik, hogy költözzenek vissza Ironforge-ba, ők ezt visszautasítva továbbvándoroltak északra. Végül Hinterlandsen, Aerie Peak csúcsai között telepedtek le, ahol összebarátkoztak az itt élő vad griffekkel, és sokukat megszelídítették. Hamarosan a törpe grifflovasok rettegett ellenfélként váltak ismertté. Eközben Ironforge-ban a Bronzebeard törpék inkább a technológiai fejlődéssel voltak elfoglalva: a törpe mérnökök művei üzembiztos és hatékony fegyvereket szültek, mint a különböző puskák, mozsárágyúk és a félelmetes gőztankok; valamint a Wildhammer klánnal való kapcsolattartás érdekében megépítették a Khaz Modant Lordaeronnal összekötő roppant hidat, a Thandol Spant. A háborút megnyerő királyok, Madoran Bronzebeard és Khardros Wildhammer halála után utódaik két hatalmas szobrot állítottak tiszteletükre a Valley of Kingsben, Loch Modan déli részén a Searing Gorge-ba vezető úton, hogy itt emlékeztessenek a törpék haragjára és a Dark Iron klán által fizetett rettenetes árra.
Amikor az ork Horde megtámadta Azerothot, a törpék segítséget nyújtottak a human királyságoknak és Ironforge tagja lett az Alliance-nek; nem meglepő, hogy az orkok lerohanták a törpe királyságot is, Ironforge-ba szorítva vissza Magni Bronzebeard népét. Itt a törpék kitartottak az erősítés megérkezéséig, Ironforge nem esett el. A Wildhammer klán is segítette az Alliance-t, de soha nem lett tagja, noha a vezetőjük, Kurdran Wildhammer egy csapatnyi grifflovassal részt vett a Draenorra indított expedícióban és ottmaradt, amikor Khadgar bezárta a Dark Portalt. A Harmadik Háborúban a törpék kevésbé aktívan vettek részt: a Scourge nem érte el Khaz Modant. Ugyanakkor a northrendi expedíciós erők tagjaként Magni öccse, Muradin jelen volt a Frostmourne megtalálásakor, és ezután hosszú ideig halottnak hitték.
Magni másik öccse, Brann a törpék felfedezőit tömörítő szervezet, az Explorer's League tagjaként Azeroth leghíresebb utazójává vált. Megjárta Silithust és Ahn'Qirajt, és az elsők között jutott el Ulduarba is. Az Explorer's League a világ legkülönbözőbb tájain végez ásatásokat: megtalálhatóak Darkshore-ban, Mulgore-ban, a Barrensen, Uldamanban, Howling Fjordon, Grizzly Hillsben és Storm Peaksben egyaránt. Az Alliance friss northrendi expedíciója során rátaláltak a Frostholdban élő Frostborn törpékre, Loken iron dwarfjaira és az iron dwarfok által Ulduarból elűzött 3. generációs earthenekre. Brann a Frostborn királyban, Yorg Stormheartban felismerte amnéziás bátyját, Muradint, aki - miután visszatértek emlékei - bosszút fogadott Arthas ellen. Maga Brann az Ulduarban folytatott kutatások végén megismerte végre a faja eredetét, és Yogg-Saron legyőzése után épp Uldumba készül.
A northrendi felfedezések egyúttal a törpék gondolkodásmódjára is hatottak. A Holy Lightban való hit sem túl régi Ironforge-ban, de a tudat, hogy közük van az Azerothot alkotó elemekhez, arra késztette néhányukat, hogy elkezdjék tanulmányozni az elemek erejét és az arcane mágiát is - így megjelentek köztük az első sámánok és mágusok is. Deathwing visszatérése és a Cataclysm szerencsére Ironforge-ot, Dun Morogh-t és Loch Modant sem érintették túlságosan; ugyanakkor az elhagyott Grim Batol Deathwing rejtekhelyéből egy fennsíkká változott, miután a Black Aspect elpusztította a fölötte elhelyezkedő hegységet.

 
Hirdetés
Végzetúr ingyenes játék
 
Szavazás
Nos a fajos szavazást az emberek nyerték. Az új kérdés:
Melyik a kedvenc kasztod?

Mage
Priest
Warlock
Shaman
Druid
Ruge
Hunter
Paladin
Warrior
Death Knight
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2007-08-06
 
Óra
 
Hirdess itt
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!