Brann az Ironforge-ot uraló Bronzebeard királyi család harmadik, legfiatalabb sarja, idősebb testvérei a jelenlegi király, Magni és Muradin. Maga Brann az Explorers' Guild (más néven Explorers' League) egyik alapítója Samul Strangehands társaságában, és a szervezet egyik legtapasztaltabb és legnagyobb tudással bíró felfedezője. Nyugodtan állíthatjuk, hogy ő Azeroth egyik legjobb antropológusa, archeológusa, rendszertani szakértője, nyelvésze és természetesen felfedezője. Gyakorlatilag valamennyi nagyobb Azerothon beszélt nyelven megérteti magát, és Azerothon biztosan, Kalimdoron pedig valószínűleg nincs olyan terület, ahol ne lennének barátai. Brann emellett kitűnő harcos is: a Második Háborút például Anduin Lothar mellett harcolta végig a blackrock spire-i csatáig, majd Lothar halála után az utódjával, Turalyonnal harcolt egészen a háborút lezáró csatáig a Dark Portalnál - és eközben pótolhatatlannak bizonyult páratlan helyismerete.
Brann nem sokkal a Harmadik Háború után nagyszabású expedícióra indult: a célja Azeroth részletes feltérképezése volt. Azonban Elwynn Forest és Westfall bejárása után Stranglethorn Vale-ben eltűnt: az utolsó jegyzete szerint egy rendkívül vad jungle troll törzsre bukkant, és folytatta útját kelet felé. Később kiderült, hogy sikeresen behatolt Zul'Gurubba, majd innen továbbhaladt keletre, később északra; és amikor befejezte útját, összegyűjtött jegyzeteit - amit Lands of Conflict néven ismernek azóta - visszajuttatta Ironforge-ba.
Ekkor már ismert volt a Guild előtt Kalimdor létezése is, így Brann arra folytatta útját, majd a kontinens beutazása után a déli tengerek szigetvilágát térképezte fel, végül bátyja, Muradin halálának kivizsgálása miatt Northrendre indult. Eközben a Guild ismét elvesztette a nyomát; azonban Brann épségben eljutott Northrendre, és sikeresen rábukkant a Sundered Monolith nevű városban egy csoport túlélő nerubianra, akikkel összebarátkozott és sokat tanult a múltjukról. Itt végezve ismét elküldte a jegyzeteit Ironforge-ba - ezt a kötetet Lands of Mystery néven találhatjuk meg az archívumban. Innen hazatérve rendszerezte a jegyzeteit az általa megismert népekről, beleértve az Alliance és a Horde fajait, a furbolgokat, a nerubianokat, a Wildhammer klán törpéit, az ogrékat, a magnataurokat, a murlocokat és még sok egyéb népet.
Ezután a nerubianoktól hallottakra alapozva visszatért Kalimdorra, ahol az itt élő rokonaikat, a silithideket és az Old God C'Thunt akarta tanulmányozni. Ekkor már a birtokában volt egy páratlan erejű kincs: Medivh egykori botjának, az Atieshnek az alapja, amit valószínűleg Northrenden szerzett meg. Mivel tudta, hogy a Scourge ügynökeinek ez az egy darab nincs a birtokában a legendás fegyverből, és mindent megtennének a megszerzéséért, így - a Scepter of the Shifting Sands újraalkotása előtt nem sokkal - átjutott Ahn'Qiraj lezárt kapuján, és ismét eltűnt szem elől. Amikor Ahn'Qiraj kapui ismét megnyíltak, a behatoló kalandorok nem találták Brann nyomát, de az Atiesh alapját igen, amit ő elveszített (talán szándékosan) és valahogy C'Thun avatarjának gyomrába került...
Brann időközben ismét Northrendre utazott, ugyanis azt a hírt kapta, hogy bátyja, Muradin talán mégis életben van. A vizsgálat közben az expedíciója megismerte a Lokent szolgáló iron dwarfokat, akiknek a célja minden titánokra utaló nyom eltüntetése. Az expedíció Howling Fjordról indulva eljutott a Grizzly Hillsen rejtőző városig, Thor Modanig, ahol megtalálták Brann naplóját, de ezután ő maga még nem került elő - viszont később egy rejtélyes módon Ironforge-ba jutott üzenet arról tájékoztatott, hogy Brann Storm Peaksben van. Az itteni táborát azonban a megérkező segítség iron dwarfok által feldúlva találta... de egy jegyzet segítségével sikerült egy kommunikátorra akadni, aminek a párja Brann-nál volt. Brann instrukciói segítségével ezután a vállalkozó szellemű felfedezők sikeresen adatokhoz jutottak a titánok őreiről, majd a Frostborn törpék és Creteus segítségével sikerült megtalálni a valódi adatokat hordozó tárgyat, amit Norgannon's Core néven ismerünk. Azonban a visszaszerzése közben egy iron dwarf elit haderő támadást intézett Creteus ellen, aki ezután az Engine of the Makers mélyére küldte a felfedezőket, ahol végre előkerült maga Brann is... és egy repülőgépen sikeresen megmenekült a komplett ellenséges hadsereg elől, akik végeztek Creteusszal is. A Frostholdba visszatérő Brann a Frostbornokat uraló Yorg Stormheartban felismerte halottnak hitt bátyját, Muradint, és hamarosan megérkezett Magni is... de a testvérek útjai ismét szétváltak: Magni visszatért Ironforge-ba, Brann tovább nyomozott a titánok titkai után, míg Muradin Icecrownba vette az irányt, hogy elszámolhasson Arthasszal.
Brann ezután Ulduarba ment, ahol Halls of Stone-ban sikerrel törte fel a Tribunal of Ages adattárát, majd ezután egy expedícióval behatolt Ulduarba is - azonban a várost védő Kologarn lemészárolta a társait, és Brann is alig úszta meg a dolgot. Ezután az Alliance és a Horde sikerrel hatolt be a városba, és nemcsak a védelmet törték át, hanem végül elpusztították az itt bebörtönzött Yogg-Saron avatarját is. Maga Brann a város archívumában tevékenykedett, és jelen volt, amikor megjelent Algalon the Observer, akit Loken, az egyik Watcher halála vezetett ide - akit nagy csata után sikerült legyőzni és meggyőzni arról, hogy Azeroth lakosságának elpusztítása nem a legjobb ötlet. Ezt követően - miután Rhonin az Algalon által adott kódot kisugározta a titánoknak - Brann kis pihenőre tért... de amikor hírét vette, hogy a Cataclysm során az Uldum bejáratát védő illúzió megsérült, és feltárult a kapu mögötti zóna, azonnal odasietett, hogy a titánok ottani nyomait vizsgálja.
Ha Brannt emlegetjük, nem mehetünk el szó nélkül az általa alapított szervezet mellett sem. Az Explorers' League tiszteletbeli vezetője Magni Bronzebeard, a valós vezetői Brann és Muninn Magellas, utóbbiak High Explorer rangban. A Guild célja a törpék eredetének felkutatása, és a titánok által hátrahagyott tárgyak, vagy épületek felkutatása és megismerése - eközben gyakorlatilag felderítették Azeroth, Kalimdor és Northrend teljes területét, és expedícióik elérték Outlandet is. A szervezet tagsága gyakorlatilag kizárólag törpékből áll. A tagjelölteknek először Khaz Modan vidékein kell bizonyítaniuk jártasságukat, majd taggá válva az első küldetéseik olyan vidékekre szólnak, ahol már kiépített bázissal rendelkezik a Guild - itt a meglevő információk frissítése a szokásos feladat. Aki itt is rátermettnek bizonyul, az megkapja az "explorer" rangot, és ezután utazásainál számíthat a Guild teljes támogatására és elérhető erőforrásaira - feltéve, hogy rendszeresen jelentenek arról, amit az utazásaik során találtak. A központjuk és az egyedülálló könyvtár Ironforge-ban, a Hall of Explorersben található meg; itt lehet arról is értesülni, ha épp tagfelvétel van: ilyenkor egy zöld fáklya lobog a bejárat előtt. Ezekben az esetekben százak jelentkeznek, akik közül a 20 legrátermettebbet a Guild irányító testülete, az Excursion Council tovább teszteli a legkülönfélébb területeken: térképkészítés, nyomolvasás, gyógyfüvek és ásványok megtalálása, erőnlét és fizikai képességek stb. Akik ezen a kimerítő teszten a legjobbnak bizonyulnak, megkaphatják a tagságot. |